Namazda sure ve ayet bilmeyenlerin Mushaf'a bakıp okumalarında bir sakınca yoktur. Hz. Ayşe'nin azatlı kölesi de Ramazan'da Mushaf'a bakarak teravi kıldırmış, Hz. Ayşe de ona uymuştur.
Doğrusu, namazda belli sureleri tekrar yerine Kur'ân'ı açıp düşüne düşüne ve uzun uzun okuyup namak kılmak insana daha çok huzur verir. Namazda daha makbul olur.
Bazı fıkıhçılar kendi düşünceleri ile "namazda öğrenme olmaz, Mushaf'a bakmak amel-i kesirdir (Çok iş yapmak)" gibi sözlerle insanları Kur'ân'dan uzaklaştırdılar.
Namazda yönü kıbleden ayırmadıktan sonra Kur'ân'ı tutmak, Mushaf'a bakmak niçin amel-i kesir olsun?
Hz. Peygamber, sırtına binen torununu, düşmemesi için eliyle tutup secdeden kalkmış, namazını kılmıştır. Torunu elleri ile tutmak Mushaf'a bakmaktan daha çok ve yoğun bir iştir.
İbrahim ÇELİK
Comments